Direct mail trykt i ét eksemplar?

Tilbage til den slidte kontorstol på detektivbureauet. Kylede hatten over på stumtjeneren og smed benene op på skrivebordet. Tændte en velfortjent smøg og hev den trykte direct mail frem, jeg havde snuppet. Sku’ lige lures af.

Fire sider i en eksklusiv papirkvalitet. Ligner offsettryk. Stærke billeder og farver. Provokerende tekst - og smask - personligt stilet til indkøbschefen med person- og firmanavn på forsiden. Kort intro af produktet. Opfordring til møde. Sådan. Må være trykt i ét eksemplar. Noget om at
klikke her, hvis man vil se et eksempel som pdf.

Bagved lå nogle stykker papir. Lignede statistik. Gab, gab. Besluttede at granske det alligevel. Kolde facts fra en direct mail udsendelse. Udsendt 80 individuelle direct mails og fulgt telefonisk op efter 3-4 dage. 34 havde virkelig rost idéen, 24 omtalte idéen positivt - 15 havde blot læst den, og 7 påstod hårdnakket, at de aldrig havde set skyggen af mailen. Er ikke den helt store ørn til procentregning. Kom alligevel frem til, at 91% af de udsendte mails var blevet læst af modtageren. Shit. Orker ikke at tage det med i rapporten. For godt til at være sandt.

Mere papir. Sådan. Referenceliste med de virksomheder, som har benyttet konceptet, bl.a.: Acoplastic, Alm. Brand Leasing, Bahco Værktøj, Berendsens Textil Service, Bolden Restaurant, Cafax Gruppen, Crawford Doors, DFDS Seaways, Fona 2000, Harman Scandinavia, Kystens Boliglån, Lokalbanken i Nordsjælland, Océ-Danmark, Pioneer Electronics Denmark, Servicefirmaet Renell, Sharp Electronics Danmark, Sparrings-Partner, Wellness3000, Wonderful Copenhagen og Centre Court selv.
Det skal med i rapporten til bossen. Nogle af kunderne stod der flere gange. Shit. Måske en fejl? Måske fordi kunderne har haft gode erfaringer?

Klik for at fortsætte!